مداد مداد .

مداد

نقش مهم فايروال ها در امنيت شبكه سازماني و اطلاعات شركتي شما

نقش مهم فايروال ها در امنيت شبكه سازماني و اطلاعات شركتي شما

 

در اين مقاله به نقش مهم فايروال ها در امنيت و همچنين مزاياي آن خواهيم پرداخت. با پيشروي بيشتر دنياي تجارت به سمت ديجيتالي شدن، تمركز سازمان هاي آينده نگر بر امنيت سيستم هاي خود در برابر تهديدات، يك ضرورت به شمار مي آيد. يكي از روش هاي رسيدن به اين امنيت كه از اوايل دهه 1980 به كار گرفته مي شود، استفاده از فايروال ها  مي‌باشد.

ديهي است به مرور زمان و با پيشرفت حملات، روش هايي كه سازمان ها به منظور محافظت از تجارت خود در پيش مي گيرند نيز مي بايست تغيير كرده و به روز شوند. قابل ذكراست  كه Next Generation Firewalls  يا همان NGFW ها كه در دنياي ديجيتالي امروز، به عنوان جديدترين روش به منظور محافظت از بيزينس ارائه شده، قادر است با ادغام برترين بخش هاي تكنولوژي گذشته با فناوري هاي روز دنيا، عملكردي بهينه در حوزه امنيت ارائه كند.

بيشتر بخوانيد : معرفي فايروال هاي امنيتي فورتي نت مناسب با شركت و كسب و كار سازماني شما

پنج مورد از برترين مزاياي فايروال (firewall)

آگاهي و شناخت از  فايروال ، نخستين گام در راستاي رشد سالم و ايمن كسب و كار و تجارت شما در عصر ديجيتالي محسوب مي شود. حتي اكر بخش كوچكي از تجارت شما بر تكنولوژي و شبكه متكي باشد، باز هم رعايت ، يك امر مهم به حساب مي آيد. در صورت بروز تهديدات، بدافزارها (malware) و هكرهايي كه سعي بر دسترسي به داده ها و سيستم هاي شما دارند، اين فايروال است كه نقش اولين خط دفاعي را ايفا مي كند. از اين جا مي توان به اهميت فوق العاده آن پي برد.

  •  Monitors Network Traffic (نظارت بر ترافيك شبكه)

نظارت بر ترافيك شبكه يكي از مهم ترين مزاياي امنيتي firewallها مي باشد. قابل ذكر است داده هاي ورودي و خروجي از سيستم هاي سازمان، قادر به ايجاد فرصت هايي براي تهديد و به خطر انداختن عملكرد سازمان هامي باشند. حال فايروال ها با قدرت نظارت و پردازش ترافيك شبكه و با كمك قوانين و فيلترهاي از پيش تعيين شده، اقدامات امنيتي را انجام مي دهند. در ضمن شما مي توانيد با كمك يك تيم IT مجرب، سطح محافظت از سيستم هاي خود بر اساس ديتاي ورودي و خروجي از فاايروال را مديريت نماييد.

 Stops Virus Attacks (متوقف ساختن حملات ويروسي)

هيچ تهديدي نمي تواند سريع تر و سخت از حملات ويروسي، منجر به بروز مشكل و از كار افتادگي عملكرد ديجيتالي گردد. روزانه صدها هزار تهديد جديد گسترش مي يابد، از اين رو يك سيستم دفاعي به منظور برقراري محافظت از داده ها، بسيار مهم و حياتي مي باشد. يكي از مشهودترين مزاياي فايروال ها، قابليت كنترل و نظارت بر نقاط ورودي سيستم ها جهت جلوگيري از حملات ويروسي مي باشد. هزينه خسارات ناشي از حملات ويروسي بسته به نوع آن ويروس ، معمولا بسيار بالا خواهد بود.

  • Prevents Hacking  (جلوگيري از هك شدن)

متاسفانه با پيشرفت روند مشاغل به سمت ديجيتالي شدن، شاهد فعاليت بيشتر مهاجمان و هكرها مي باشيم. از طرفي با افزايش ، فايروال ها اهميت فوق العاده اي پيدا مي كنند، زيرا فايروال ها قادر هستند به بهترين شكل ممكن مانع از دسترسي هاي غيرمجاز به داده ها، ايميل ها، سيستم ها و غيره گردند. حتي مي توان گفت يك فايروال (firewall) مي تواند فعاليت هاي هكرها را به طور كامل مسدود نموده و يا مانع آن ها در انتخاب يك هدف در دسترس تر گردد.

  • Stops Spyware (متوقف ساختن جاسوس افزارها)

در اين دنياي داده محور، بزرگ ترين مزيت مورد نياز، متوقف ساختن جاسوس افزارها (spyware) مي باشد تا  امكان دسترسي به سيستم ها را مسدود نمايند. با پيچيده تر شدن و غير قابل نفوذتر شدن سيستم ها، نقاط ورودي براي مجرمان سايبري به منظور دسترسي به داده ها نيز افزايش مي يابد. يكي از رايج ترين روش هايي كه افراد غير مجاز به منظور دسترسي به داده ها استفاده مي كنند، به كارگيري spywareها (جاسوس افزار) و malwareها (بدافزارها) مي باشد. به طور كلي اين نرم افزارهاي مخرب با هدف ورود به سيستم سازمان ها، كنترل رايانه ها و همچنين سرقت داده ها طراحي شده اند. لازم به يادآوري است كه فايروال ها در مسدود كردن اين نرم افزارهاي مخرب، كمك شاياني مي نمايد.

  • Promotes Privacy  (حفظ حريم خصوصي)

يكي از مزاياي اساسي استفاده از فايروال ها، حفظ حريم خصوصي مي باشد. هر سازماني با كمك فايروال قادر به ايمن نگه داشتن داده هاي خود و مشتريان و در نتيجه جلب اعتماد آن ها مي باشد. بديهي است تا زماني كه روش هاي بسياري براي جلوگيري از نفوذ در دسترس مي باشد، از دست دادن داده ها يك سهل انگاري بزرگ به شمار مي رود. به علاوه، از سيستم هاي به روز data-protection مي توان به عنوان يك مزيت رقابتي در فروش براي مشتريان استفاده كرد. از اين مزيت بزرگ مي توان در راستاي افزايش داده هاي مهم و حياتي استفاده نمود.

 معايب فايروال هاي نسل اوليه

متاسفانه راه حل هاي سنتي داراي محدوديت ها و اشكالاتي بودند. اين امكان وجود دارد كه اين ايرادات و اشكالات فايروال هاي سنتي را به خطر بياندازند و همچنين باعث بروز مشكلاتي در منابع امنيت سازماني  مي گردند. اگرچه در اكثر مواقع بودن فايروال هاي سنتي بهتر از نبودن آن ها است، ولي بايد مواردي مانند فشار وارده بر تيم IT، سرعت شبكه و بودجه امنيت ديجيتال را نيز محاسبه نمود.

  • Application Awareness Limitations  يا محدوديت هاي آگاهي از برنامه ها

يكي از معايب فايروال هاي ابتدايي اين است كه قدرت پردازش و بازرسي دقيق را نسبت به NGFW  در استفاده از برنامه ها  (application)وجود ندارد. لازم به ذكر است NGFW اين امكان را به كاربران مي دهد كه برنامه هاي در حال استفاده در شبكه را مشاهده نمايند و همچنين امكان كنترل آن برنامه ها و محدود كردن استفاده از آن ها را نيز فراهم مي كند. اما انعطاف پذيري در كنترل برنامه ها توسط فايروال هاي سنتي امكان پذير نمي باشد.

  •  Issues with Network Speed ( مشكلات مربوط به سرعت شبكه)

بسياري از فايروال هاي ابتدايي در بخش   داراي محدوديت هاي فراواني هستند كه اين امر منجر به افزايش ترافيك و در نهايت پايين آمدن سرعت شبكه و همچنين افزايش هزينه ها خواهد شد. در ضمن براي عملياتي كه نياز به مقياس پذيري دارند، Policy ها و پروتكل هاي امنيتي ديگري اضافه مي شود كه اين امر را نمي توان ايده آل دانست.

·

  • Logistical Drawbacks  (ايرادات لجستيكي)

بسياري از فايروال هاي سنتي قادر نيستند خود را با بخش هاي در حال تغيير سيستم و عملكردهاي سازماني تطبيق دهند. بنابراين به مديريت و نگهداري گسترده نياز دارند و در تلاش هستند كه خود را با فضاي ابري تطبيق دهند.

به علاوه، مديريت قوانين و سياست هاي اجرا شده در يك شبكه اصلي مي تواند خسته كننده باشد و در نتيجه باعث شود به بخش هاي فناوري اطلاعات فشار وارد شود. اين امر باعث به وجود آمدن راه هايي جهت نفوذ و همچنين محدوديت هاي عملكردي مي گردد.

  •  Lack of Evolution Capabilities  يا عدم توانايي در تكامل

چشم اندازهاي امنيتي همواره با ظهور تهديدات جديد در حال تغيير است. تقريبا غير ممكن است كه بتوان بدون ايجاد تغييرات و اعمال محدوديت هاي سنگين بر روي توانايي هاي تيم يا بيزينس، به ايجاد محافظت موثر دست يافت. از طرفي نصب مجدد برنامه هاي محافظتي جديد در هر سيستم، علاوه بر اين كه هزينه بالايي دارد، وقت گير است و همچنين با  سيستم هاي محافظتي منسوخ و ناقص خود، فرصت هايي را براي آسيب پذيري ايجاد مي كند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۲:۱۰ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)

چرا ميثم شكري كتاب و كتابخواني را توصيه مي كند؟

چرا ميثم شكري كتاب و كتابخواني را توصيه مي كند؟

 

امروزه انسان ده ها سال است كه به دنبال موفقيت بوده است. انسان شكست خوردن را دوست ندارد و همواره در عرصه هاي مختلف زندگي به ويژه كار و شغل به پيروزي ها و صحنه هاي قابل توجهي دست مي يابد.

 

رشد برق آسا كسب و كارهاي معروف دنيا و موفقيت صاحبان مشاغل اين عطش و انگيزه سيري ناپذير را در افراد ايجاد كرده است كه موفقيت به بدي چيزهاي ديگر نيست. از اين رو تعداد زيادي كتاب در زمينه موفقيت و بازاريابي و همچنين مديريت منتشر شده است.

 

كافي است به قفسه هاي كتابفروشي ها نگاه كنيد تا كتاب هاي زيادي در مورد اين اقلام ببينيد. اما آيا مي دانستيد كه چنين كتاب هايي همراه شما هستند؟ آيا مي دانيد اين كتاب ها چه جرقه ها و انگيزه هاي كوچكي به شما مي دهند؟ آيا فقط خواندن چنين كتاب هايي مي تواند به موفقيت شما در تجارت كمك كند؟

 

صرف نظر از اينكه به دنبال چه موفقيتي هستند، مسيرهاي مختلف و گاهي آسيب ها را در پيش مي گيرند.

 

طي ساليان متمادي، بازاريابي، موفقيت و مديريت كتاب ها در سطح بين المللي منتشر شده است و معمولاً به دليل عدم تسلط برخي از اين مترجمان، مي توانند پيام ها و مطالب كليدي را به خوبي منتقل كنند. اما در ادامه اين مقاله يكي از برترين مترجمان كتاب، موفقيت و مديريت خود را به شما معرفي مي كنيم كه تسلط بي نظير در زمينه بازار و فروش، مديريت، تكنيك هاي موفقيت و شكست را به شما معرفي مي كنيم. اين شخص كسي نيست جز دكتر ميثم شكري ساز.

كتاب و سوابق ميثم شكري ساز

 

دكتر ميثم شكري ساز جواني فعال و با استعداد در زمينه توليد طراحي، مديريت و كارآفريني است. يك كشور و همچنين يك مدير مشهور فناوري اطلاعات. ميثم شكري ساز كه به نظر يك هلدينگ توانمند و خلاق است، مجموعه آموزش مجازي فارسي و مجموعه اي از خلاقيت هاي ديگر است و در زمينه ها و دوره هاي مختلف منحصر به فرد و متخصص است. او كتاب هاي مختلفي در زمينه هاي مختلف مانند بازاريابي، فروش، موفقيت و مديريت نوشته است. , فنون مبارزه و .. ترجمه و منتشر شده است.

 

حال با توجه به ميزان تسلط ميثم شكري ساز، كارآفرين، توانايي وي در انتشار كتاب هاي مرتبط با اين حوزه را نمي توان كتمان كرد. اين فرد موفق در سال هاي اخير به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است و يكي از كارآفرينان كشور محسوب مي شود. وي يكي از برجسته ترين مشاوران كشور در زمينه مديريت، ارتباطات، بازاريابي و منابع انساني مي باشد. مركز توسعه مجازي پارس www.elp.ir يكي از مجموعه هاي تحت مديريت وي است و تاكنون ده ها كتاب در زمينه هاي مختلف ترجمه و به جامعه علمي كشور ارائه شده است.

 

وي داراي قدرداني از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، دانشگاه صنعتي، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور و كشورهاي مختلف است. وي مجري طرح آموزش ده هزار دفتر ICT روستايي با همكاري معاونت رئيس جمهور، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان ميراث، گردشگري و صنايع دستي و شركت ملي پست است. ميثم شكري ساز سخنران انگيزشي، نويسنده ادبي و قهرمان شطرنج بوده است.

 

چرا ميثم شكري كتاب و كتابخواني را توصيه مي كند؟

 

در ادامه كتاب هاي دكتر ميثم شكري ساز را به شما معرفي مي كنيم:

 

    فراتر از استراتژي

    شما برنده هستيد

    اسرار قدرتمند محبوب

    آسايش در آرامش

    مارك گوريل

    استوار

    مارك مدرنيست

    داستان هاي ناگفته افكار مديريت

    با دست خالي بجنگ

    بازاريابي و تجارت اسلامي

    روابط فردي و سازماني

 

كتاب هاي بازاريابي و موفقيت را بيشتر بخوانيد

 

به نظر شما چرا بايد به مطالعه كتاب توجه كرد؟ علامت گذاري دقيقا مانند يك نقشه گنج است كه مي تواند مسير موفقيت را به شما نشان دهد تا از اين طريق رقيب را شناسايي و حذف كنيد و در نتيجه به موفقيت و ثروت برسيد. در عصر حاضر در يك رشته خاص و موفق، فردي است كه از دانش و آگاهي بيشتري برخوردار است.

 

عنوان كتاب ميثم شكري ساز، خريد گوريل، داستان يك شركت نارنجي پيشرو به رهبري مالك آن، استليو حاجي اينائو است كه در ميان شركت هاي نمونه اين غول اروپايي ظاهر مي شود و به نبردي فرسايشي بر سر بازار و موفقيتي بي نظير دست مي يابد. به طوري كه چند سال ديگر به يكي از غول هاي صنعت هوانوردي تبديل خواهد شد. اين كتاب توسط توني اندرسون سومين كارمند ايزي جت و اولين مدير فروشگاه نوشته شده است و دكتر ميثم شكري ساز به همراه دكتر بهرامي توسط شيوا و رسايي به فارسي ترجمه شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۱:۴۵ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)