مداد مداد .

مداد

قالب وافل چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب وافل چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب وافل مهمترین ابزار برای ساخت رویه وافل است که می توان آن را پایه وافل در نظر گرفت. این قالب ها از پلاستیک ساخته شده اند و ابعاد و شکل خاصی دارند. این قالب برای حذف بتن غیر مctiveثر در اسلب بتنی استفاده می شود. حالا این قسمت غیر فعال چیست؟ بتن واکنشی قسمتی از دال بتنی است که تحت فشار قرار نمی گیرد و هیچ گونه کششی وجود ندارد و از طرف دیگر هیچ عضو کششی شامل میلگرد وجود ندارد. با حذف این قسمت غیر مctiveثر و غیر مctiveثر ، سازه سبک تر می شود و از طرف دیگر ، در کاهش جذب انرژی لرزه ای بسیار مثر است. علاوه بر این ، حذف آن بسیار اقتصادی است.

 

اگر به فکر صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز هستید ، می توانید قالب وافل را اجاره کنید. برای یادگیری نحوه اجاره روی پیوند زیر کلیک کنید:

 

اجاره قالب وافل

آهن وافل از پلاستیک ساخته شده است و ابعاد و شکل خاصی دارد. این قالب برای حذف بتن غیر مctiveثر در اسلب بتنی استفاده می شود. حالا این قسمت غیر فعال چیست؟ بتن واکنشی قسمتی از دال بتنی است که تحت فشار قرار نمی گیرد و هیچ گونه کششی وجود ندارد و از طرف دیگر هیچ عضو کششی شامل میلگرد وجود ندارد. با حذف این قسمت غیر مctiveثر و غیر مctiveثر ، سازه سبک تر می شود و از طرف دیگر ، در کاهش جذب انرژی لرزه ای بسیار مثر است. علاوه بر این ، حذف آن بسیار اقتصادی است.

حذف این نوع بتن مستلزم ایده های مختلفی است که طی ده سال گذشته بیان شده است ، اما تنها از برخی از آنها استفاده شده است. یکی از رایج ترین روش های استفاده از قالب های پلی پروپیلن استفاده از قالب های وافل است. این الگوها دارای ویژگی مثبت دیگری هستند ، یعنی اینکه می توانید چندین بار از آنها استفاده کنید.

همانطور که می توانید تصور کنید ، نام وافل و وافل از همان نام آب نبات و بیسکویت گرفته شده است ، که به معنی بیسکویت با طرح پنجره ای است که برای توری و بشقاب های پنجره مانند استفاده می شود.

 

قالب وافل و کاربردهای آن

تفاوت بین قالب های وافل ، قالب های Uboot و Cubiax

راه حل های دیگر مناسب برای حذف بی اثر بتن شامل Uboot ، Cubiax و Babel Deck در اجرای اسلب توخالی است. اما بزرگترین تفاوت بین این قالب ها و وافل ها این است که برخلاف قالب های وافل ، نمی توان آنها را چندین بار استفاده کرد و فقط یک بار استفاده می شوند. این قالب ها در داخل دال قرار می گیرند و پس از ریختن بتن سوراخ هایی در داخل دال ایجاد می کنند.

با این حال ، آهن وافل به گونه ای طراحی شده است که با سخت شدن بتن قابل جدا شدن و استفاده مجدد است. این یکی از ویژگی های مثبت و مهم آهن وافل است.

 

مزایای آهن وافل در Uboot و Cubiax

قالب های یوبوت اغلب از مواد با کیفیت پایین ساخته می شوند. این ماده در معرض نور خورشید قرار می گیرد. از طرف دیگر ، بسته به موقعیت پروژه و این که در پشت بام اجرا می شود ، ممکن است چندین روز در معرض نور خورشید قرار گرفته و آسیب ببینند. از طرف دیگر ، در حین کار ، حمل یا نصب میلگرد ممکن است خراشیده و آسیب ببیند.

خراش ، خرابی و گاهی ترک ممکن است باعث ورود بتن به این شکستگی ها و قالب ها شود ، در نتیجه بار اضافی مرده به سطح وارد می شود که در محاسبات فنی گنجانده نشده است. هنگام اجرای دال های توخالی مانند Uboot و Cubiax ، بخشی از بتن میانی از دال برداشته می شود ، اما بتن کششی در جای خود باقی می ماند.

اما اگر از وافل استفاده شود ، علاوه بر حذف بتن میانی ، نیازی به بتن کششی نیست. این تفاوت بین روکش وافل و سقف های قهوه ای میزان بتن را تا 20 درصد کاهش می دهد. به عبارت دیگر می توان گفت که یک متر مربع به حدود 200 کیلوگرم بتن نیاز دارد. این از نظر اقتصادی و فنی بسیار مهم است.

از آنجا که از قالب های وافل چندین برابر Ubot و Cubiax استفاده می شود ، این قالب ها مقرون به صرفه تر و حتی سازگار با محیط زیست هستند.

 

قالب وافل  در Uboot و Cubiax

انواع قالب های وافل از نظر کارایی

قالب وافل نقش مهمی در اجرای سقف وافل ایفا می کند و ابعاد و شکل عملکرد آن را تعیین می کند و این قالب با توجه به کاربرد آن به قالب های وافل دو طرفه و دو طرفه تقسیم می شود.

 

قالب های وافل یک طرفه

قالبهای یک طرفه برای ساخت سقفهایی با دهانه کوتاهتر استفاده می شود. وظیفه آن حرکت مردگان و زنده ها در یک جهت است. خود قالب یک تیر یا دنده تشکیل می دهد.

 

ابعاد تابه وافل یک طرفه

قالب یک طرفه شامل قطعات پلاستیکی U شکل است که در محل اجرا با استفاده از گیره های مخصوص با انتهای مخصوص به یکدیگر متصل می شوند. این اتصال یک مکعب مستطیل شکل یکپارچه را تشکیل می دهد.

 

این قالب به طور معمول فاصله محور تا محور 60 تا 70 سانتی متر را فراهم می کند. با عمق 25 تا 30 سانتی متر ، طول تیر و عرض تیرها نیز متفاوت است و بین 12 تا 14 سانتی متر در دسترس است.

 

ابعاد تابه وافل یک طرفه

قیمت قالب وافل یک طرفه

قیمت این مدل بسته به جزئیات عملیاتی متفاوت است. هزینه سقف با این قالب ها بر متر مربع محاسبه می شود و این امر تحت تأثیر عواملی مانند ابعاد قالب ، کیفیت قالب و قرارگیری پروژه است. به طور کلی قیمت خرید قالب وافل یک طرفه از 240 تا 270 هزار تومان در متر مربع متغیر است ، در نظر داشته باشید که هزینه اجرا به صورت جداگانه محاسبه می شود.

 

قالب های وافل دو طرفه

این قالبها در اجرای مشبک دو طرفه یا سقف وافل استفاده می شوند و باعث انتقال بار دو طرفه می شوند ، یعنی بار زنده و مرده سقف به تمام تیرهای اطراف هر فنر سقف منتقل می شود. برخلاف الگوهای یک طرفه ، این الگو با گیره به الگوهای مجاور متصل نمی شود.

 

با این حال ، مانند قالب یک طرفه ، پس از رسیدن بتن به استحکام نهایی ، دال باز شده و در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به کاهش هزینه دال کمک می کند.

 

ابعاد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۷:۵۳ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)