مداد مداد .

مداد

فواید شگفت آور روغن حیوانی در طب سنتی و طب مدرن

9 مورد از فواید روغن حیوانی که ممکن است ندانید

 

یکی از با ارزش ترین غذاهای آیورودا، روغن حیوانی محلی است که دارای خواص درمانی باورنکردنی است. از دال، خیچدی تا حلواس و چپتی ما. روغن حیوانی یکی از مواد اصلی آشپزخانه است که ما هرگز از آن سیر نمی شویم. به گفته شیلپا آرورا، متخصص تغذیه و متخصص سلامتی ماکروبیوتیک، در واقع، تعویض روغن حیوانی با روغن های تصفیه شده چاق کننده شاید یکی از بزرگترین اشتباهات آشپزی مدرن باشد. به گفته وی، "روغن کرمانشاهیاه حاوی ویتامین های محلول در چربی است که به کاهش وزن کمک می کند. روغن حیوانی همچنین نقش کلیدی در تعادل هورمون ها و حفظ کلسترول سالم دارد. روغن حیوانی همچنین دارای نقطه حرارت بالایی است که از تولید رادیکال های آزاد که به عملکرد سلولی آسیب می زند جلوروغن کرمانشاهیری می کند. " روغن زرد گاویسی کره ای است که از شیر بوفالو یا گاو تهیه می شود. دسی روغن زرد گاوی خالص، روغن زرد گاویمه ای است که از شیر گاو درست می شود. این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 به همراه ویتامین A است. فراتر از آشپزخانه ما، روغن کرمانشاهیی فضایی دلپذیر در مراسم زیبایی و مراقبت از مو نیز پیدا می کند.

 

در اینجا 9 فایده روغن حیوانی که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید آورده شده است:

 

1. به شما کمک می کند از درون خود را گرم نگه دارید

 

روغن کرمانشاهی (Ghee) بخشی جدایی ناپذیر از زمستان های هند است. به گفته آیورودا، خوردن روغن کرمانشاهی به شما کمک می کند تا از درون خود را گرم نگه دارید. به همین دلیل است که به طور گسترده در بسیاری از آماده سازی های زمستانی مانند گاجار کا حلوا، مونگ دال حلوا، پینی و پانجیری استفاده می شود.

 

2. روغ زرد گاوی برای گرفتگی بینی

 

سردی و گرفتگی بینی هیچ چیز خوشایندی ندارد. در تنفس مشکل دارید؛ حس چشایی شما مختل شده است و بیایید سردرد و خستگیناشی از آن را فراموش نکنیم. آیورودا یک داروی جالب قطره بینی دارد که ممکن است به تسکین گرفتگی بینی کمک کند. متخصصان آیورودا آن را درمان Nyasa برای سرماخوردروغن کرمانشاهی می نامند و شامل ریختن چند قطره روغن خالص گاوی گرم در سوراخ بینی، اول صبح است. انجام این کار ممکن است باعث تسکین سریع شود زیرا روغن روغنی تا گلو حرکت می کند و عفونت را تسکین می دهد. اطمینان حاصل کنید که روغن زرد گاویمه خالص است و تا دمای ولرم گرم شده است.

 

 

3.  روغن محلی منبع خوب انرژی

 

طبق کتاب "غذاهای شفابخش" توسط انتشارات DK، روغن حیوانی منبع خوبی برای انرژی است. حاوی اسیدهای چرب متوسط ??و کوتاه زنجیره است که "اسید لوریک یک ماده ضد میکروبی و ضد قارچی قوی است." به مادران شیرده معمولاً لادوهای مملو از روغن زیتون داده می‌شود، زیرا سرشار از انرژی هستند.

مطمئنا می دانید که قیمت روغن حیوانی محلی با توجه به کیفیت و اصل بودن آن متفاوت خواهد بود. پس برای تهیه روغن زرد گاوی به تولید کنندگان بومی اعتماد کنید.

 

 

4. روغن محلی گاوی منبع چربی خوب

 

آیا در حال کاهش وزن هستید؟ شما ممکن است شنیده باشید که بسیاری از افراد با یک یا دو نکته موافق هستند. و یکی از رایج ترین نکات کاهش وزن که همه ما شنیده ایم این است که از چربی ها اجتناب کنید. در تلاش برای کاهش وزن، ممکن است حتی به حذف تمام منابع چربی از رژیم غذایی خود فکر کرده باشید. اما انجام این کار ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.

چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها سه درشت مغذی هستند که برای حفظ یک زندروغن کرمانشاهی سالم ضروری هستند. حذف هر گروه غذایی از رژیم غذایی هرگز راهی پایدار برای کاهش وزن نیست. با این حال، آنچه شما باید انجام دهید این است که - بهتر انتخاب کنید.

 از تمام چربی های بد موجود در سیب زمینی سرخ شده، همبرگر و آشغال های فرآوری شده پرهیز کنید و جایگزین های بهتری مانند روغن زرد گاوی، آووکادو و غیره را انتخاب کنید. به گفته شیلپا آرورا، روغن زرد گاویسی یکی از ترجیح داده شده ترین وسایل برای روغن روغن کرمانشاهیری است: فرآیند مصرف روغن در مدت زمان طولانی. زمان. این در واقع به خارج کردن سموم محلول در چربی از سلول ها کمک می کند و باعث متابولیسم چربی می شود، فرآیندی که بدن شروع به سوزاندن چربی های خود برای سوخت می کند.

 

 

5. روغن زرد برای سلامت روده مفید است

 

شیلپا همچنین با ما به اشتراک می‌گذارد که روغن محلی گاوی یکی از با کیفیت‌ترین منابع غذایی اسید بوتیریک است که آن را به انتخابی ایده‌آل برای حمایت از سلامت دیواره‌های روده تبدیل می‌کند. سلول های روده بزرگ از اسید بوتیریک به عنوان منبع انرژی ترجیحی خود استفاده می کنند.

 

6. روغن گاوی محلی را رو نان بمالید  تا شاخص گلیسمی را کاهش دهید

 

در هند، پخش کردن روغن کرمانشاهیی روی چاپاتیس و پاراتا یک روش استاندارد است. گفته می‌شود که استفاده از روغن روغنی روی چاپاتی می‌تواند شاخص گلیسمی چپاتی را تا حدی پایین بیاورد، علاوه بر این، آن را مرطوب‌تر و قابل هضم‌تر می‌کند. دکتر انجو سود، متخصص تغذیه ساکن بنگلور، خوردن چپاتیس را با کمی روغن در بالا توصیه می کند. "آخرین تحروغن زرد گاویقات نشان می دهد که حدود 4 قاشق غذاخوری روغن، مقدار کافی چربی اشباع شده در هر وعده غذایی است، بنابراین یک درصد از چربی های اشباع شده را می توان از منابعی مانند روغن حیوانی تهیه کرد. مخلوط کردن آن با روغن زرد گاویمه، هضم چاپاتی را تسهیل می کند." کارینا کاپور در یکی از گفتگوهای رسانه ای خود گفت که مادربزرگ هشتاد ساله اش همیشه روی چپتی هایش روغن زرد گاویسی می پاشد. او در مراسم رونمایی از کتاب «یادداشت‌های بارداری» نوشته روجوتا دیوکار فاش کرد، حتی در دوران بارداری، کارینا مطمئن شد که غذای معمولی خود را با یک قاشق روغن کرمانشاهیی میل کند.

 

قیمت روغن حیوانی

 

سوالی که ذهن دوست داران این محصول بکر و فوق حیاتی که باید در سبد غذایی تمام خانواده ها گنجانده شود، قیمت روغن حیوانی اصل می باشد. قیمت یک کیلو روغن زرد گاوی در بازار امروز بسیار متغیر است. اما به شما توصیه می کنیم که از صنعتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید و هرگز روغن های کارخانه ای را به نام روغن محلی گاوی خریداری نکنید.

شما برای بهره بردن از فواید روغن حیوانی باید آن را به صورت بکر و بدون هیچ ماده افزودنی تهیه کنید که در بخش های بالایی همین مقاله لینک خرید آن را از بهترین فروشنده برایتان قرار دادیم.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۴۷ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)