مداد مداد .

مداد

WLAN چیست

WLAN چیست

WLAN مخفف شبکه محلی بی سیم است. همانطور که از نامش پیداست ، WLAN با اتصال دستگاه ها با استفاده از ارتباطات بی سیم ، LAN ایجاد می کند ، یعنی به اتصالات اترنت سیمی متکی نیست. این بدان معناست که کابل کشی بسیار کمتری لازم است و دستگاه های تلفن همراه شما نیازی به اتصال ندارند ، بنابراین واقعا تلفن همراه خواهند بود. WLAN می تواند یا جایگزینی برای شبکه سیمی باشد یا به عنوان الحاقی از آن.

برای راه اندازی شبکه محلی می توانید از خدمات شرکت های شبکه بهره ببرید. از مهمترین خدمات شرکت شبکه کامپیوتری راه اندازی شبکه و خدمات پشتیبانی آن است.

 

شبکه های WLAN

شبکه های WLAN از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می کنند و معمولاً شامل یک یا چند نقطه دسترسی هستند که به کاربران امکان می دهد در محدوده پوشش خود حرکت کنند. WLAN و WiFi اغلب به جای هم استفاده می شوند ، با این حال ، مهم است که درک کنیم WiFi به اتصال بی سیم است که دستگاه از آن استفاده می کند ، در حالی که WLAN به خود شبکه بی سیم اشاره دارد. سخت افزار WLAN دفتر شما باید با استاندارد 802.11ac (که Wi-Fi 5 نیز نامیده می شود) یا بالاتر مشترک شود. استاندارد 802.11ac توان حداقل 1 گیگابیت در ثانیه (1 گیگابیت بر ثانیه) را به شبکه شما می دهد ، سرعتی که پیش شرط اکثر دفاتر مدرن است.

v17_o7j7.jpg

از آنجا که سیگنال بی سیم از تجهیزات بی سیم شما در یک منطقه پخش می شود ، همه در آن منطقه می توانند آن را به اشتراک بگذارند. این خطرات امنیتی بالقوه ای را ایجاد می کند و برای ایمن نگه داشتن شبکه خود به چندین اقدامات احتیاطی احتیاج دارید. انتخاب شبکه بی سیم نسبت به شبکه سیمی انتخاب پیچیده ای است. این امر نیاز به ارزیابی دقیق چندین عامل از جمله مقیاس پذیری ، امنیت ، سهولت مدیریت ، عملکرد و هزینه دارد. ما توصیه می کنیم پست های زیر را که به موضوع شبکه های بی سیم با طول بیشتری می پردازند.

WAN چیست؟

WAN مخفف کلان شبکه است. شبکه گسترده یک شبکه رایانه ای بزرگ است ، که گروه های رایانه یا وسایل ارتباطی را در فواصل زیاد به هم متصل می کند. برخلاف LAN ، به یک موقعیت جغرافیایی واحد گره خورده نیست. شبکه های WAN معمولاً برای اتصال شبکه های دفتری خود در چندین مکان جغرافیایی مورد استفاده مشاغل قرار می گیرند. هر یک از دفاتر معمولاً LAN مخصوص به خود را دارند و این شبکه های LAN از طریق WAN متصل می شوند.

LAN چیست؟

LAN مخفف شبکه محلی است و رایج ترین و محبوب ترین طراحی شبکه است که در بیشتر مشاغل و خانه ها یافت می شود. این شبکه ای است که دستگاه ها را در یک منطقه جغرافیایی محدود به یکدیگر متصل می کند. مشخصه مشخص یک شبکه محلی این است که دستگاههایی را که در یک منطقه محدود مانند ساختمان یا خانه قرار دارند متصل می کند. با این حال ، مقیاس یا تعداد دستگاه ها LAN را محدود نمی کند. این می تواند بزرگ باشد مانند یک شبکه سازمانی با هزاران دستگاه متصل یا کوچک مانند یک شبکه خانگی فقط با چند دستگاه.

سان چیست؟

SAN مخفف شبکه منطقه ذخیره سازی است. این یک شبکه تخصصی و پرسرعت است که به شبکه سطح بلوک دسترسی به فضای ذخیره سازی را می دهد. شبکه های فضای ذخیره سازی معمولاً برای دسترسی به دستگاه های ذخیره سازی استفاده می شوند به طوری که به نظر می رسد فضای ذخیره سازی به صورت محلی متصل شده است. به عبارت دیگر ، SAN یک شبکه یا شبکه فرعی اختصاصی است که مجموعه مشترکی از دستگاههای ذخیره سازی را به چندین سرور متصل و ارائه می دهد. SAN اغلب با حافظه متصل به شبکه (NAS) اشتباه گرفته می شود. در حالی که هر دو راه حل ذخیره سازی مبتنی بر شبکه هستند ، اما کاملاً متفاوت عمل می کنند.

SAN ها به دستگاه های ذخیره سازی اختصاص داده می شوند که معمولاً از طریق LAN در دسترس نیستند. این تفکیک ترافیک ذخیره سازی از بقیه ترافیک LAN عملکرد و در دسترس بودن برنامه را بهبود می بخشد. علاوه بر دستگاه های ذخیره سازی ، SAN معمولاً از میزبان ها و سوئیچ های متصل به یکدیگر با استفاده از توپولوژی ها ، پروتکل ها و فن آوری های مختلف تشکیل می شود. SAN ها محافظت و امنیت اطلاعات شما را بهبود می بخشند و همچنین می توانند نقش مهمی در پشتیبان گیری داده ها و استراتژی تداوم تجارت سازمان شما داشته باشند.

MAN چیست؟

MAN مخفف شبکه منطقه شهری است. این یک شبکه بزرگ رایانه ای است که معمولاً یک منطقه جغرافیایی گسترده را در بر می گیرد و در شرکت های بزرگ و پردیس های دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، یک شبکه محوطه دانشگاه (CAN) نوعی MAN است و برای ارتباط ساختمانهای مختلف مانند کالج های دانشگاهی یا دپارتمان ها ، کتابخانه ها ، سالن های اقامت دانشجویان و غیره واقع در پردیس دانشگاه استفاده می شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۹:۱۲ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)