مداد مداد .

مداد

نکات کاربردی تعمیر تلویزیون ال جی

گاهی پیش می‌­آید که می‌­خواهیم بدانیم عمر مفید تلویزیون چقدر است. روزی که یک تلویزیون نو می­‌خریم، ممکن است در حد چند دقیقه در مورد مدت زمان کارکرد دستگاه و عمر آن تحقیق کنیم. دوست داریم بدانیم این دستگاه جدید و هیجان انگیز، تا چند سال همراه ما خواهد بود! هیچ یک از ما انتظار نداریم که دستگاهمان دچار مشکل شود و اگر تلویزیون دوست داشتنی­مان ایرادی پیدا کند، تازه دغدغه‌ی تشخیص صحیح ایراد، یافتن قطعه‌ی اصلی و درخواست تعمیر از یک کارشناس حرفه‌ای شروع می شود! ممکن است برای اینکه بتوانیم اطلاعاتی در مورد نوع ایراد یا صحت هزینه‌ی اعلام شده از سوی تعمیرکار کسب کنیم، به پرس و جو و تحقیق نیز بپردازیم.
هدف این راهنما، شرح برخی ایرادات شایع تلویزیون است. در صورتی که تلویزیون شما دچار یکی از این ایرادات شده است، می‌­توانید از علت آن آگاه شوید و در صورت نیاز برای تعمیر تلویزیون ال جی توسط کارشناسان اقدام نمایید.

چرا تصویر تلویزیون ال جی قطع می­‌شود؟

عدم نمایش تصویر تلویزیون می‌­تواند دلایل زیادی داشته باشد. اگر تصویر و صدا هر دو قطع شده، ممکن است مشکل عدم دریافت سیگنال از دستگاه جانبی و یا آنتن باشد. در این صورت لازم است شرایط آنتن و یا دستگاه جانبی را بررسی کنید. لازم به ذکر است، زمانی که شما تصویر علامت ها و حتی همان پیغام «بدون سیگنال» را بر روی تلویزیون مشاهده می‌کنید، به معنی این است که دستگاه سالم می‌باشد و به هر علتی دریافت سیگنال انجام نمی­‌شود.
در صورتی که پی بردید مشکل از تلویزیون است، ایراد می­تواند به دلیل مشکلات پنل و یا منبع نور دستگاه باشد.گاهی نیز ایراد به دلیل بروز خطا در برد است. در این شرایط نیاز است دستگاه از سوی کارشناس فنی بازدید شود و اقدام لازم برای تعمیر تلویزیون ال جی صورت گیرد. برای تعمیرات تلویزیون ال جی و رفع ایراد عدم نمایش تصویر، گاهی نیاز به تعویض قطعات و در مواردی نیز تعمیر قطعات می­باشد.

زمانی که تلویزیون ال جی روشن نمی‌­شود، چه اقدامی انجام دهیم؟

در صورتی که تلویزیون ال جی روشن نمی­شود، دوشاخه‌ی برق تلویزیون را برای مدتی، به منظور تست، به صورت مستقیم به پریز برق متصل نمایید. زیرا ممکن است ایراد از محافظ برق باشد. اگر همچنان تلویزیون روشن نمی‌شود، توجه نمایید دستگاه‌های جانبی که معمولا باعث ایجاد نویز و اختلال در عملکرد دستگاه می شود را از تلویزیون جدا کنید.

بهتر است تلویزیون را از روی کلید پاور پنل تلویزیون نیز روشن کنید. چراکه ممکن است ایراد از کلید پاور کنترل باشد و فرمان صحیح را برای روشن شدن به تلویزیون ارسال نکند. اما چنانچه این موارد را بررسی کرده­اید و دستگاه باز هم روشن نمی­شود، ایراد اغلب به دلیل مشکل بردهای دستگاه است. البته گاهی نیز مشکل ماژول می‌­باشد.

توصیه می­‌شود در این شرایط برای تعمیر تلویزیون ال جی توسط متخصص در پی راه چاره باشید، تا مشکل دستگاه سریع تر رفع شود.

دلیل مشاهده‌­ی نقطه بر روی تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

مشاهده‌ی نقاط تیره یا روشن بر روی صفحه­‌ی تلویزیون، نشانه­‌ی مشکل پیکسل‌ها یا منبع نور دستگاه می‌­باشد. گاهی پیکسل‌ها می‌­سوزد و یا به صورت روشن یا چشمک زن باقی می‌­ماند. اگر شما این نقاط را بر روی تصویر همه­‌ی ورودی‌ها (آنتن،HDMI, USB ) مشاهده می­‌کنید، ممکن است ماژول یا همان پنل تلویزیون دچار مشکل شده باشد. معمولا مشکل پیکسل‌ سوختگی و پیکسل خاموش تا حدی که شامل ایراد سه عدد پیکسل باشد، نیاز به تعمیر ندارد؛ زیرا باعث ایجاد مشکل جدی در تصویر نشده است. اما در صورت مشاهده‌ی حتی یک نقطه و پیکسل روشن، دستگاه نیاز به بررسی دارد.

زمانی که تصویر تلویزیون پرش دارد، چه اقدامی انجام دهیم؟

پرش تصویر در صورتی که در یک ورودی مشاهده شود، مربوط به تصویر همان ورودی و یا کابل ارتباطی از دستگاه جانبی تا تلویزیون ال جی می‌باشد. اما در صورتی که تصویر تمامی ورودی­‌ها (آنتن، HDMI, USB ) دچار پرش و لرزش می‌شود، نیاز است دستگاه برای بررسی بیشتر از سوی تکنسین بازدید شده، و در صورت نیاز تعمیر تلویزیون ال جی انجام شود. این ایراد نیز معمولا به دلیل مشکل ماژول، برد تغذیه، برد اصلی و یا برد کنترل می‌­­باشد.

چرا رنگ تصویر تلویزیون ال جی غیر طبیعی می‌­شود؟

گاهی به دلیل تنظیمات اشتباه، و یا تغییر غیر تخصصی تنظیمات تصویر، رنگ‌ها به صورت غیر طبیعی مشاهده می‌­شود. برای انجام صحیح تنظیمات تصویر و گزینه‌های رنگ به قسمت تنظیمات تصویر رجوع کنید.
اما در صورتی که بر روی تصویر تمامی ورودی­ها (آنتن، HDMI, USB )  لکه‌های رنگی و یا ادغام رنگ ایجاد شده است، بهتر است برای بررسی دقیق، از کارشناسان تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید. این ایراد ممکن است به دلیل مشکل ماژول (پنل) یا برد اصلی پدید آید.

زمانی که تصویر تلویزیون ال جی به دلیل ضربه یا آب خوردگی مشکل دارد، چه باید کرد؟

زمانی که یکی از موارد ضربه‌­ خوردگی، آب­خوردگی و ترک­ خوردگی پنل اتفاق می‌­افتد، تصویر به شکل غیر­طبیعی نمایش داده می­‌شود و گاهی خط و خطوط و یا ادغام رنگ مشاهده می­‌شود. مشخص است که دلیل آن، ایراد پدید آمده برای ماژول تلویزیون است. بنابراین نمی‌توانیم به شما راهکاری پیشنهاد دهیم، غیر از اینکه برای تعمیر تلویزیون ال جی و تعیین دقیق میزان آسیب دیدگی دستگاه، از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید.

علت عدم عملکرد کلیدهای تلویزیون یا اصطلاحا “هنگ کردن دستگاه” چیست؟

گاهی تلویزیون روشن می‌­شود اما هیچ عملکردی ندارد و به اصطلاح هنگ می­‌کند. در این شرایط لازم است دستگاه‌های جانبی را از تلویزیون جدا کنید، تا در صورت ایجاد نویز و اختلال بر روی تلویزیون، متوجه این موضوع شوید. البته بهتر است عملکردها را با کلیدهای پنل تلویزیون نیز بررسی کنید. زیرا ممکن است کنترل ایراد داشته باشد و سیگنال اشتباه به دستگاه ارسال کند. در صورت بررسی این موارد، چنانچه ایراد همچنان وجود دارد، دلیل ایراد می‌تواند بردهای تلویزیون به ویژه برد اصلی (Main)  ­باشد. در این حالت تلویزیون شما نیاز به تعمیر دارد!

منبع : http://kardorosttamir.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۹:۱۵ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)