مداد مداد .

مداد

ارورهای ماشین لباسشویی بوش

 

ارورهای ماشین لباسشویی بوش

 

a7_5dvn.jpg

شاید برای شما پیش آمده باشد که لباسشویی کار نکند یا درب آن قفل شود یا هر اتفاق دیگری؛ امروزه یکی از ویژگی های لباسشویی‌های جدید این است که به محض بروز ایراد در دستگاه آن را به صورت یک  ارور در صفحه نمایشگر نشان می‌دهد.

لباسشویی بوش نیز از این امر مستثنی نبوده و هر ایراد را به صورت یک کد ارور نمایش می دهد. این کد ارور معمولا با حرف F یا E آغاز شده و یک عدد دو رقمی را در ادامه با خود به همراه دارد. این مسئله یکی از مزایای داشتن لباسشویی بوش را نیز می‌رساند چراکه با جستجوی ارور میتوانید شرکت‌های معتبر تعمیر لباسشویی بوش در سراسر کشور را به راحتی پیدا کنید

در ادامه به معرفی ارورهای ماشین لباسشویی بوش میپردازیم  و راه حل هایی نیز برای رفع عیب پیشنهاد داده ایم.

 

ارور F23 در لباسشویی بوش

کد خطا و یا ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش به صورت خلاصه به سیستم نشتی آب دستگاه و یا ایراد عدم تشخیص سطح آبگیری اشاره شده است . این به آن معنا می باشد که یکی از المان های اصلی در ماشین لباسشویی بوش و یا ماشین لباسشویی زیمنس دچار خرابی شده و در سیستم آبگیری دستگاه اختلالاتی بوجود آمده که باعث افزایش و یا کاهش سطح آبگیری شده است . در هنگام مشاهده ارور F23 لباسشویی بوش، احتمالا دستگاه به صورت مداوم کار کرده و خاموش نمی گردد . 4 علت اصلی بروز این عیب در ماشین لباسشویی بوش عبارت‌اند از:

نشتی آب از قطعات
خرابی سنسورها
عیب در برد لباسشویی
عدم جرمگیری ماشین لباسشویی

 

 

ارور E57 در ماشین لباسشویی بوش

در حالت کلی این کد خطا مربوط به عیوب موتوری و برد دیجیتال دستگاه می باشد. البته ایراد اصلی از موتور دستگاه بوده اما به علت عدم توجه به این عیوب ، برد دستگاه نیز دچار ایراد می گردد . اگر زغال ، کلکتور و تاخو دچار ایراد باشد به نوعی تداخل در کارکرد دستگاه داشته و ارور E57 و یا ایردات مشابه را به صورت آلارم مشابه خواهید کرد. بسیاری از ارورها در ابتدای کار و یا در حین شستشوی لباس نمایش داده می شود اما این کد خطا در همان لحظه روشن شدن دستگاه و پیش از هر گونه اقدامی ظاهر می شود. توصیه کارشناسان این مرکز این است که در هنگام مشاهده این پیغام بر روی نمایشگر ماشین لباسشوئی بوش ، به هیچ وجه دستگاه را مجدد روشن خاموش نکرده و با نمایندگی بوش تماس حاصل فرمایید.

 

ارور E18 لباسشویی بوش

اگر به هر دلیلی در خروج آب از داخل ماشین لباسشویی بوش، اختلالی ایجاد شود ارور E18 بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

دلایل بروز اروز e18  در لباسشویی بوش می تواند،گرفتگی مسیر خروج آب فاضلاب، گرفتگی شلنگ خروجی آب، گرفتگی خرطومی انتقال آب از دیگ به فیلتر، گرفتگی فیلتر و سوختگی پمپ باشد.

در تمامی موارد بالا، آب داخل لباسشویی مانده و ارور E18 یا F18 بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. توجه کنید که در هنگام مشاهده این کد خطا درب لباسشویی باز نمی شود. پس به دستگیره فشار مضاعف وارد نکنید زیرا این کار باعث آسیب جدی به دستگیره و درب می شود.

 

ارور E19 لباسشویی بوش

آب در لباس‌شویی گرم نمی‌شود. المنت یا هیتر ماشین وظیفه‌ گرم کردن آب را بر عهده دارد. بنابراین، گرم نشدن آب به معنای مشکل در عملکرد المنت است. ممکن است ولتاژ ضعیف باشد و برق کافی به المنت نرسد. شاید هم المنت آسیب دیده یا سوخته و باید تعویض شود. احتمال دیگر این است که ترموستات و حسگرهای حرارتی درست کار نمی‌کنند. گاهی هم پیش می‌آید که پرز و الیاف البسه المنت را می‌پوشانند و مانع انتقال گرما به آب می‌شوند. یک احتمال دیگر هم این است که برد دستگاه مشکل دارد و دستور گرم کردن آب را نمی‌دهد.

 

 

ارور لباسشویی بوش f21

علت این کد خطا یا ارور f21 ماشین لباسشویی بوش، استفاده بیش از حد و مداوم از دستگاه است که باعث ایجاد مشکل در موتور می‌شود. این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش نیاز به بررسی دقیق دارد و به طور کلی نمی‌توان گفت که راه‌حل رفع آن چیست برای رفع این مشکل حتما با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید احتمالا با تعویض زغال دستگاه، تعویض آی سی، سرویس کلکتور و یا آپدیت نرم‌افزار مشکل‌تان برطرف می‌شود.

 

.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۳:۵۹ توسط:مداد موضوع: نظرات (0)